The Best Things in Life Are Free

Deze tools zijn voornamelijk gericht op Analytics. Omdat Learning Analytics vrij nieuw is, zijn nieuwe projecten hierover pas begonnen en is er nog niet veel over bekend. Het is wel handig om naar andere projecten te kijken aangezien je daar inspiratie en ideeën uit kunt opdoen.

 

Blackboard Analytics is gemaakt voor academische bestuurders, decanen, afdelingshoofden, adviseurs en anderen om niet alleen per student te analyseren maar ook over een grotere tijd. Er word geanalyseerd of doelstellingen behaald zijn, de naleving van de onderwijs eisen, het valideren van het curriculum en pedagogische veranderingen en ook welke docenten actief zijn en welke minder.   http://www.blackboard.com/Platforms/Analytics/Overview.aspx

 

Purdue University ontwikkelde Course Signalen, een innovatief systeem voor vroegtijdige interventie bij studenten die het risico lopen te onderpresteren bij een cursus. Een stoplicht geeft aan hoe de student het doet. Er worden waarschuwingen gegeven wanneer het dreigt mis te gaan. Docenten krijgen ook waarschuwingen wanneer het mis dreigt te gaan en kunnen ingrijpen http://www.itap.purdue.edu/learning/tools/signals

 

Check My Activity is een project van de University of Maryland waarbij er een koppeling is gemaakt met Blackboard. Studenten kunnen zelf hun Blackboard Activity bekijken. Per cursus krijgen ze info over gemiddelde activiteit en hun bijdrage daaraan. Als docent kun je ook een overzicht krijgen van alle studenten. Een video waarin het uitgelegd wordt: http://screencast.com/t/eIS8tviCgWw

Streamy is een project uitgevoerd door 3 master studenten aan de Katholieke Universiteit van Leuven. Ze hebben een dashboard app ontwikkeld waarbij een student inzicht krijgt of hij bijligt met de volgende aspecten: Alle Dropbox bestanden gelezen, alle tweets van een vak gelezen, roosters, RSS en mededelingen. Dit is voor een vak specifiek. Er wordt in het overzicht met een resultaat meter die aangeeft of de student er goed voorstaat (wijzer in het groen) of slecht (wijzer in het rood). Docent: Erik Duval Studenten: Koen Boncquet (Master Toegepaste Informatica), Robby Wauters (Master Toegepaste Informatica) & Roeland Herrebosch (Master Handelsingenieur) De blogsite van het project: http://mume11.snakeflash.com/

Advertenties

Commentaren op: "Vergelijkbare Projecten/Tools" (2)

  1. Hallo Luuk, ik heb je een mail gestuurd, ben benieuwd naar je reactie!

    Groetjes, Ad Hoen

    • Hoi Ad,

      Ik ben afgestudeerd en heb geen toegang meer tot mijn Zuydmail.
      Op dit moment zit ik in Australie en heb ook nauwelijk toegang tot internet.

      Groetjes Luuk

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: